Общи условия на онлайн магазина JD

1. Въведение

1. Въведение

  1. Онлайн магазинът JD, достъпен на адрес: https://www.jdsports.bg се управлява от „Маркетинг Инвестмънт Груп България“ ЕООД, със седалище и адрес на управление: гр. София, п.к. 1404,  ул. Славовица, бл. 24 Е, ет. 1, офис 2, България, ИН по ДДС: BG205949636, ЕИК: 205949636, регистриран в Търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел при Агенция по вписванията на Република България.
  2. Клиентът може да се свърже с Продавача писмено на адрес за кореспонденция: гр. София, п.к. 1404,  ул. Славовица, бл. 24 Е, ет. 1, офис 2, България, (Онлайн магазин JD); по телефон на инфолиния  +359 2 491 07 48 (такса за редовнo телефонно обаждане, в съответствие с тарифния план на доставчика на услуги, използван от Клиента), или по електронна поща на адрес:

2. Дефиниции

2. Дефиниции

Използваните в Общите условия понятия означават:

  1. Клиент – физическо лице, юридическо лице или организационна единица без юридическа правосубектност, притежаваща пълна правоспособност за правни действия, което/която пазарува в Магазина;
  2. Отзив – субективно, индивидуално мнение на Клиента за магазина, в който е пазарувал и/или за закупените продукти;
  3. Уебсайт – уебсайт, администриран от „TrustMate“ S.A. със седалище във Вроцлав, ul. Bartoszowicka (ул. Бартошовичка) 3, 51-641 Wrocław (Вроцлав), KRS: 0000737597, NIP: 897-18-54-393, REGON: 3699807510, регистрирано в търговския регистър, воден от Окръжния съд за Вроцлав (Полша), VI Търговско отделение на Националния съдебен регистър под номер. 0000521685, който дава възможност за публикуване на Отзиви;
  4. Потребител – е физическо лице, което купува стоки от Магазина, които не са предназначени за извършване на търговска или професионална дейност и което действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност съгласно § 13, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за защита на по Потребителите;
  5. Профил на Клиента – профил на Клиента, който е регистриран в Магазина. Клиентът влиза в своя профил чрез посочено потребителско име (поредица от символи, идентифициращи Клиента сред другите клиенти) и парола (поредица от символи, необходими за удостоверяване, т.е. недвусмислена идентификация и проверка на самоличността на Клиента в Магазина);
  6. Продукт – продукт или продукти, предлагани за продажба в Магазина;
  7. Общи условия – настоящите Общи условия на онлайн Магазина JD;  
  8. Магазин – платформа за онлайн търговия JD, достъпен на адрес: https://www.jdsports.bg/ чрез която Продавачът, въз основа на условията, посочени в Общите условия, предлага своите Продукти за продажба по електронен път;
  9. Продавач – юридическото лице, посочено в § 1 т. 1 на настоящите Общи условия, а именно - „Маркетинг Инвестмънт Груп България“ ЕООД, ЕИК: 205949636,  което е страна по Договора за покупко-продажба, и което е същевременно администратор на интернет страницата на Магазина;
  10. Договор за покупко-продажба – договор, сключен между Продавача и Клиента в Магазина, чрез който се извършва продажба на стоки като част от организирана система за продажби от разстояние без едновременното физическо присъствие на Продавача и на Клиента чрез изключителното използване на едно или повече средства за комуникация от разстояние до сключването на договора, включително в момента на сключване на договора. 
  11. Закон за защита на потребителите – обнародван, Държавен вестник, бр. 99 от 9.12.2005 г., в сила от 10.06.2006 г.;
  12. Закон за електронната търговия –  обнародван, Държавен вестник, бр. 51 от 23.06.2006 г., в сила от 24.12.2006 г.;
  13. Зaкон за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки - обнародван, Държавен вестник, бр. 23 от 19.03.2021 г., в сила от 1.01.2022 г.
  14. Поръчка – заявление на волята на Клиента, който заявява прякото си желание за сключване на Договор за покупко-продажба, определящо по-специално вида и броя на Продуктите.

3. Общи разпоредби

3. Общи разпоредби

  1. Настоящите Общи условия определят условията за използване на Магазина.
  2. Клиентите могат да получат достъп до настоящите Общи условия във всеки момент чрез интернет страницата на Магазина, на адрес: https://www.jdsports.bg/obshti-uslovia и могат да изтеглят Общите условия във формата на .PDF файл и да го принтират.
  3. Настоящите Общи условия определят по-специално:
    1. правилата за регистрация на Профил на Клиента в Магазина;
    2. правилата и условията за подаване на Поръчки в Магазина по електронен път;
    3. правилата за сключване на Договори за покупко-продажба на Продукти при използване на услугите, предлагани в Магазина.
  4. Приемането на настоящите Общи условия е задължително условие за използване на Магазина. Регистрацията на Профил на Клиента и подаването на Поръчка от Клиента изискват приемането на настоящите Общи условия. Ако Клиентът не приеме настоящите Общи условия, той няма да може да подаде Поръчка.
  5. Всички Продукти, предлагани в Магазина, са фабрично нови, без физически и правни дефекти и са законно внесени на българския пазар.
  6. Продавачът продава Продукти посредством Магазина с доставка на територията на България. Всички Договори за покупко-продажба се сключват на български език.
  7. Предоставянето на Клиента на съществените разпоредби на Договора за покупко-продажба на Продукти се извършва чрез изпращане на спецификация на Поръчката и данъчна фактура на Клиента на посочения адрес на електронна поща или чрез предоставянето им на траен носител.

4. Правила за използване на Магазина

4. Правила за използване на Магазина

  1. Клиентите могат да използват услугите на Магазина, да правят поръчки и да купуват Продукти без да се регистрират в Магазина или като се регистрират в Магазина. Ако правят поръчки без да се регистрират в Магазина, ще им бъде поискана информация, която е от съществено значение за обработката на Поръчката. 
  2. Клиентът може да се регистрира в Магазина чрез  раздела „Моят профил“ горе вдясно на Магазина чрез попълване на данните, посочени в регистрационната форма. В Профила на Клиента се събират лични данни и информация за Клиента относно неговите Поръчки, направени в Магазина. Клиентът има право във всеки момент да изтрие Профила на Клиента, като изпрати на Продавача имейл на адрес: info@jdsports.bg с изявление, че желае Профилът му да бъде изтрит.
  3. Клиентът носи отговорност за предоставяне на неверни лични данни. Продавачът си запазва правото да откаже да обработи и да анулира Поръчка на Продукт в случай че Клиентът е подал неверни данни или когато данните пораждат у Продавача оправдани съмнения относно тяхната коректност. В такъв случай Клиентът ще бъде информиран по телефона или по електронна поща за причините за анулиране на Поръчката. В посочената ситуация Клиентът има право да изясни всички обстоятелства, свързани с проверката на верността на предоставените данни и анулирането на Поръчката. При липса на данни, които да позволят на Продавача да се свърже с Клиента, Продавачът ще предостави обяснения след като Клиентът осъществи контакт с него. 
  4. Клиентът носи отговорност за всички транзакции, които са осъществени с използването на потребителското име и паролата, освен ако данните за потребителското име и паролата са били разкрити на трети лица не по вина на Клиента. Продавачът се задължава да положи всички усилия, за да защити потребителското име и паролата от разкриване. Клиентът се задължава да положи всички усилия да защити потребителското име и паролата от разкриване на трети неоторизирани лица.
  5. Продавачът не носи отговорност за предоставянето от Клиента на трети лица на неговото потребителско име и парола. В случай на изтичане, промяна или изтриване на акаунта на електронна поща, предоставен от Клиента при регистрацията на Профила на Клиента, Клиентът трябва да информира Продавача за този факт.
  6. Клиентът декларира, че всички данни, предоставени от него с цел изпълнение на Поръчката, са верни, а Продавачът не е задължен да проверява тяхната достоверност и правилност.

5. Подаване и изпълнение на Поръчки

5. Подаване и изпълнение на Поръчки

  1. Продавачът дава възможност за сключване на Договор за покупко-продажба чрез подаване на Поръчка от Клиента:
    1. онлайн, чрез платформата на Магазина;
    2. по телефона, посредством Инфолинията на Магазина, посочена в § 1 т. 2 на настоящите Общи условия, в нейното работно време, с изключение на официалните празници.
  2. За да се сключи Договор за покупко-продажба чрез Магазина, Продуктите трябва да бъдат избрани, като се предприемат допълнителни технически стъпки въз основа на съобщенията, показвани на Клиента, налични на уебсайта на Магазина. Изборът на поръчаните Продукти се извършва от Клиента, чрез добавянето им в кошницата на Магазина.
  3. Докато не натисне бутона „Купувам и плащам”, Клиентът може да променя въведените данни, да коригира грешки и избраните Продукти.
  4. След като Клиентът предостави всички необходими данни, ще се появи обобщение на Поръчката, което ще съдържа информация по-специално относно:
    1. предмет на Поръчката (име на Продукта, марка, размер, цвят, брой);
    2. единична и обща цена на поръчваните Продукти, включително цената на доставката и други разходи (ако има такива);
    3. избран начин на плащане; 
    4. начин и адрес за доставка на Продуктите.
  5. За да бъде изпратена Поръчката, е необходимо Клиентът да приеме и да потвърди, че се е запознал с Общите условия на Магазина и да натисне бутона „Купувам и плащам”. Изпращането на Поръчката от Клиента представлява заявяване на воля за сключване на Договор за покупко-продажба с Продавача, съгласно разпоредбите на Общите условия.
  6. След подаването на Поръчката, Клиентът получава имейл съобщение с потвърждение на всички важни елементи на Поръчката. В случай че част от Продуктите, които са част от Поръчката, не са налични, Клиентът бива информиран за състоянието на Поръчката и взема решение за начина на нейното изпълнение (частично изпълнение или анулиране на цялата Поръчка).
  7. Договорът за покупко-продажба се смята за сключен в момента, в който Клиентът получи имейл съобщение: „ТВОЯТА ПОРЪЧКА ПЪТУВА КЪМ ТЕБ”.
  8. В случаите когато Клиентът е избрал възможността за предплащане на цената на поръчаните Продукти, а не е платил Поръчката, Договорът за покупко-продажба се смята за сключен в момента, в който Клиентът получи имейл съобщение „ОПА! ТВОЯТА   ПОРЪЧКА ОЩЕ НЕ Е ПЛАТЕНА”.
  9. Ако Договорът за покупко-продажба е сключен по телефона, потвърждението за сключването на Договора за покупко-продажба ще бъде предоставено на Клиента на траен носител най-късно в момента на доставката на Поръчката. Продавачът информира, че с цел да поддържа високите стандарти на клиентско обслужване и с оглед на безопасността всички телефонни разговори с Инфолинията се записват.
  10. Ще бъдат изпълнявани само правилно подадените Поръчки. Под правилно подадена Поръчка се разбира въвеждане от Клиента на всички данни, необходими за сключване на Договора за покупко-продажба и неговото изпълнение. Поръчката няма да бъде изпълнена, в случай че:
    1. Клиентът е посочил грешни или неверни данни за контакт, заради което поръчката не може да бъде изпълнена; 
    2. грешно подаване на Поръчката от Клиента, което не дава възможност тя да бъде реализирана;
    3. обективно основано допускане от страна на Продавача, че при Поръчката, подадена от Клиента, е настъпил опит за измама, която следва да се разбира като всяко действие на Клиента, свързано с подаването и изпълнението на Поръчката, което е незаконно и по-специално дейности като: нарушаване на защитата на Магазина, използване на платформата на Магазина в противоречие с нейното предназначение, използване на чуждо потребителско име и парола или представяне за друго лице;
    4. Поръчки, които не следват разпоредбите на настоящите Общи условия.
    5. Продавачът си запазва правото да не изпълни Поръчки, подадени от Клиенти в противоречие на § 5 т. 10 от Общите условия.
  11. В случай на купуване на няколко Продукта при една Поръчка, поръчаните Продукти могат да бъдат изпратени на Клиента в повече от една пратки. В този случай Клиентът не поема допълнителни разходи за доставка.

6. Цени

6. Цени

  1. Всички цени на продуктите съдържат ДДС по приложимата ставка и са в български лева. Публикуваните цени на продуктите са крайни и включват всички данъци и такси. Крайната цена е цената, която е видима за Клиента в момента на подаване на Поръчката. 
  2. Цената на доставката на Продукти е посочена в § 7 от настоящите Общи условия. Освен това, цената на доставката се посочва по време на подаване на Поръчката. При подаване на поръчката, цената на доставката се изписва в раздела „Начин на доставка“. В раздела „Начин на плащане“ се изписва цената на такси, свързани с конкретни начини на плащане в съответствие с правилата на § 7, точка 2 от Общите условия. 
  3. Промоциите, организирани от Магазина, не могат да се комбинират, освен ако Общите условия на дадена промоция не предвижда друго.

7. Доставка и начини на плащане

7. Доставка и начини на плащане

  1. Доставката на Продукти е ограничена до територията на България.
    1. Продавачът изпълнява доставки на поръчаните Продукти по начините, посочени на страницата на Магазина и в процеса на покупката. Доставката се извършва чрез куриера Еконт Експрес. Доставката се извършва до адрес, посочен от Клиента или до наш физически магазин на територията на страната. Не се извършва доставка в офисите на Еконт Експрес.
    2. Стандартното време за доставка е до 5 работни дни от деня, в който е изпратено потвърждение на поръчката. Максималният срок за доставка е 14 дни, ако е налице забава от страна на куриера. Не се извършва доставка през събота и неделя, както и по време на официалните празници.
    3. Ако поръчката е на стойност по – малка от 100 лева, цената на доставката е 9 лева. Ако поръчката е на стойност 100 лева или по – голяма от 100 лева, доставката е безплатна. Цената на доставка е крайна, като в нея са включени всички данъци и такси. 
  2. Изборът на някои видове доставка може да бъде свързан с ограничение на възможните начини на плащане. Възможните начини за плащане ще се показват на Клиента всеки път в процеса на покупката, след избиране на начина на доставка. По принцип предлаганите методи за плащане на цената на Продуктите са:
    1. предплащане преди предаването на Продуктите на Клиента – плащането се извършва посредством системи за електронни плащания. Клиентът може да плати поръчката чрез карти за плащане Visa / Visa Electron, Mastercard and Maestro. Продавачът не начислява допълнителни такси при плащане по този начин, но е възможно банката – издател на използваната от Клиента карта да начислява допълнителна такса. Това е индивидуален въпрос за всеки един Клиент. 
    2. плащане на цената при получаването на Продуктите от Клиента. 
  3. При предплащане цената за поръчаните Продукти трябва да бъде платена веднага след подаването на Поръчката. 
  4. Ако Клиентът избере да плати с карта за плащане, но не плати веднага, Клиентът ще получи напомняне (с ЛИНК) след три дни, че поръчката не е платена.  Клиентът ще получи друго напомняне след 4 дни от извършването на поръчката. След изтичането на 7 дни от извършването на поръчката и при липса на плащане, Продавачът ще изпрати  информация за анулиране на поръчка поради липса на плащане.
  5. В случай че Клиентът е избрал за начин на плащане предплащане чрез една от електронните системи, изпълнението на Поръчката ще настъпи след получаването от Продавача на потвърждение за получаване на плащането от оператора на системата за електронни плащания.
  6. Приемайки Общите условия, Клиентът се съгласява Продавачът да издава и изпраща фактури и коригиращи фактури в електронна форма на имейл адреса, предоставен от Клиента при регистрацията или при подаването на Поръчката. Същевременно Клиентът декларира, че ще получава горепосочените фактури на предоставения от него имейл адрес.
  7. Когато Клиентът получава пратката с Поръчката от Куриера, трябва да провери състоянието на пратката. Ако констатира повреди или нарушаване на опаковката, Продавачът препоръчва да се състави протокол за увреждане в присъствието на Куриера и Продавачът да бъде уведомен за това.
  8. Продавачът запазва собствеността върху закупените Продукти, докато цената на Продуктите не бъде изцяло платена.

8. Право на отказ от Договора за покупко-продажба

8. Право на отказ от Договора за покупко-продажба

  1. Съгласно чл. 50 от Закона за защита на потребителите, Потребителят има право да се откаже от Договора за покупко-продажба без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка и без да плаща никакви разходи, с изключение на разходите, изрично посочени в настоящите Общи условия в рамките на 14 дни от деня на приемане на Продуктите от Потребителя или от трето лице, различно от куриера и посочено от Потребителя или в случай на множество Продукти в една поръчка, доставени поотделно, след 14 дни от деня, в който Потребителят или трето лице, различно от куриера, но посочено от Потребителя  приеме последния Продукт, поръчан в една поръчка. 
  2. Потребителят може да информира Продавача за желанието си за отказ от договора писмено, изпращайки съответното изявление на адрес:
    Онлайн магазин JD
    No Limit (JD RETURN) c/o. E-SPED LTD
     ул. Видрица 7; НПЗ Запад - Казичене
    1532 София; България
     с препоръчителна забележка: „магазин JD  – връщане
    За да упражни правото си на отказ Потребителят може да използва образеца на формуляра за отказ от договора, който е Приложение № 1 към настоящите Общи условия. Използването на образеца не е задължително. Потребителят може да информира Продавача за желанието си за отказ от договора и като заяви недвусмислено по друг начин решението си да се откаже от договора. чрез недвусмислено заявление на волята си да се откаже от договора в друга форма, и по-специално като имейл съобщение.
  3. За да спази срока за отказ от Договора за покупко-продажба, е достатъчно Потребителят да изпрати съобщение за упражняването на полагащото се право на отказ от Договора за покупко-продажба преди изтичането на 14 – дневния срок, посочен в § 8, т. 1 от настоящите Общи условия .
  4. Продавачът възстановява всички получени от Потребителя плащания, включително разходите за доставка на стоките (с изключение на допълнителните разходи, произтичащи от избрания от Потребителя начин на доставка, различен от най-евтиния стандартен начин на доставка, предлаган от Магазина), незабавно и във всеки случай не по-късно от 14 дни от датата, на която Продавачът е бил уведомен за решението на Потребителя да упражни правото си на отказ от Договора за покупко-продажба.
  5. Продавачът възстановява плащането по същия начин на плащане, който е използван при първоначалната транзакция, освен ако Клиентът не се съгласи на друго решение. Клиентът може да посочи номер на банкова сметка (IBAN), на който Продавачът да преведе сумата. Във всеки случай Потребителят не поема никакви такси, свързани с възстановяването. Продавачът може да забави възстановяването на плащането до момента на получаване на продукта или до момента на предоставянето от Потребителя на Продавача на доказателство за изпращането на върнатия продукт, в зависимост от това кое от събитията настъпи първо.
  6. Потребителят е задължен да върне Продуктите на Продавача не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която Потребителят  е съобщил на Продавача за решението си да се откаже от Договора за покупко-продажба. Срокът е спазен, ако Потребителят изпрати Продуктите, които връща, преди изтичане на 14-дневния срок на адрес:
    Онлайн магазин JD
    No Limit (JD RETURN) c/o. E-SPED LTD
     ул. Видрица 7; НПЗ Запад - Казичене
    1532 София; България
     с препоръчителна забележка: „магазин JD  – връщане”
  7. Потребителят покрива преките разходи за връщане на стоката в резултат на отказ от договора (разходи за изпращане на Продукта до Продавача). Продавачът не приема пратки, върнати за сметка на получателя.
  8. Потребителят носи отговорност за намаляването на стойността на Продукта в резултат на използването му по начин, който надхвърля необходимото за установяване на естеството, характеристиките и функционирането на Продукта. Потребителят следва да върне Продукта със запазен етикет. 
  9. Освен правата, посочени в § 8 т. 1 на Общите условия, Продавачът доброволно признава на всички Потребители допълнителна възможност за връщане на закупените Продукти без посочване на причина чрез подаване на съответното писмено заявление пред Продавача в срок до 30 дни от датата на получаване на Продуктите от Клиента, при условие, че връщаните Продукти са цели, неповредени и без следи от употреба. За запазване на възможността от възползване от описаното право на отказ в срок до 30 дни от получаването на Продукта, Потребителят трябва да борави с продукта и да го провери дотолкова, доколкото това е възможно при пазаруване в стационарен магазин (напр. Потребителят може само да премери Продукта, но не трябва да го използва). Възможността за отказ от Договора за покупко-продажба в срок от 30 дни при условията посочени в § 8 т. 10 на настоящите Общи условия не нарушават и не ограничават правата на Потребителя да се откаже от договора в рамките на 14 дни без посочването на причина, съгласно чл. 50 на Закона за защита на потребителите и останалите права на Потребителя, които произтичат от Закона за защита на потребителите.
  10. Ако потребителят упражни договорното право да се откаже от Договора за покупко-продажба без да посочва причини в рамките на 30 дни, се прилагат съответно разпоредбите на § 8 т. 2-8 от Общите условия. Потребителят и Продавачът са длъжни да си върнат това, което са си предоставили в непроменен вид. Потребителят е длъжен да предостави на Продавача пълната пратка с Продукта в непроменен вид не по-късно от 14 дни от датата на отказа от договора. Разходите за връщане на Продукта на Продавача се поемат от Потребителя. Продавачът не приема пратки, изпратени за сметка на получателя. В случай на ефективен отказ от договора при условията, посочени в § 8, т. 10 от Общите условия, връщането на Продукта ще бъде прието и Потребителят ще получи възстановяване на сумата, платена за съответната Поръчката, в срок от 14 дни.

9. Рекламация на продукти

9. Рекламация на продукти

  1. Продавачът спазва задължението да предостави Продукти без дефекти, които Продукти отговарят на индивидуалните изисквания за съответствие с договора и  на обективните изисквания за съответствие.
  2. Съгласно законовата гаранция, предвидена в Зaкона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги, Продавачът отговаря за всяко несъответствие на Продукта, което съществува в момента на доставяне на Продукта и което се появи в рамките на две години, считано от този момент.  Рекламацията на Продукта може да се предяви до две години от доставката на Продукта.
  3. Всяко несъответствие, което се появи до една година след доставянето на Продуктите, се счита, че е съществувало при доставянето им, освен ако не се докаже противното, или ако тази презумпция е несъвместима с естеството на Продуктите или с естеството на несъответствието.
  4. Когато Продуктите не отговарят на индивидуалните изисквания за съответствие с договора, на обективните изисквания за съответствие, Потребителят има право:
    1. да предяви рекламация, като поиска от Продавача да приведе стоката в съответствие;
    2. да получи пропорционално намаляване на цената;
    3. да развали договора.
  5. В случаите по чл. 4, т. а) Потребителят може да избере между ремонт или замяна на Продукта, освен ако това се окаже невъзможно или би довело до непропорционално големи разходи за Продавача като се вземат предвид всички обстоятелства към конкретния случай.
    При ремонт или замяна на Продуктите, Потребителят предоставя Продуктите на разположение на Продавача. При замяна на Продуктите Продавачът взема заменените Продукти обратно от Потребителя за своя сметка.
  6. Потребителят има право на пропорционално намаляване на цената или да развали договора за продажба в следните случаи:
    1. Продавачът не е извършил ремонт или замяна на Продукта съгласно §9, т. 5  от Общите условия или е отказал да ги извърши в съответствие с  §9, т.   5 от Общите условия и със Закона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки.
    2. появи се несъответствие въпреки предприетите от Продавача действия за привеждане на Продукта в съответствие. При несъответствие на Продукти с дълготрайна употреба Продавачът има право да направи втори опит за привеждане на стоката в съответствие в рамките на срока на законовата гаранция. 
    3. несъответствието е толкова сериозно, че оправдава незабавно намаляване на цената или разваляне на договора за продажба, или
    4. Продавачът е заявил или от обстоятелствата е ясно, че Продавачът няма да приведе Продукта в съответствие в разумен срок или без значително неудобство за Потребителя.
  7. Намаляването на цената е пропорционално на разликата между стойността на получените от потребителя Продукти и стойността, която биха имали стоките, ако нямаше липса на съответствие.
  8. Потребителят упражнява правото си да развали договора чрез заявление до Продавача, отправено до адреса, посочен в т. 9 от Общите условия, с което го уведомява за решението си да развали договора за продажба.
    Когато Потребителят развали договора за продажба изцяло или частично само по отношение на някои от доставените Продукти, Потребителят връща тези Продукти на Продавача не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която Потребителят е уведомил Продавача за решението си да развали договора за продажба. Крайният срок се смята за спазен, ако Потребителят е върнал или изпратил Продуктите обратно на Продавача преди изтичането на 14-дневния срок. Всички разходи за връщане на Продуктите, в т.ч. експедиране на стоките, са за сметка на Продавача.
    Продавачът възстановява на Потребителя заплатената цена за Продуктите след тяхното получаване или при представяне на доказателство от Потребителя за тяхното изпращане на Продавача. Продавачът е длъжен да възстанови получените суми, като използва същото платежно средство, използвано от Потребителя при първоначалната трансакция, освен ако Потребителят е изразил изричното си съгласие за използване на друго платежно средство и при условие че това не е свързано с разходи за Потребителя.
    Потребителят няма право да развали договора, ако несъответствието е незначително.
  9. Рекламациите на основание на законовата гаранцията могат да се подават на адрес:
    Онлайн магазин JD
    No Limit (JD RETURN) c/o. E-SPED LTD
     ул. Видрица 7; НПЗ Запад - Казичене
    1532 София; България
     с препоръчителна забележка: „магазин JD  – РЕКЛАМАЦИЯ”.
    9, т. 6, букви “a” -  „г“, от Правилника, Потребителят може да изпрати за сметка на Продавача Продукта, за който подава рекламация на адреса, посочен в настоящата точка 9 от Общите условия като посочи предпочитания начин за удовлетворяване на рекламацията  - ремонт или замяна. Моля приложете към рекламирания Продукт доказателство за покупката (напр. копие на касовия бон или фактурата) и описание на забелязания дефект.
    Потребителят може да използва образеца на формуляр за рекламация, който може да бъде изтеглен от уебсайта на Магазина, като го попълни, разпечата на хартия, приложи към рекламирания Продукт и изпрати на адреса, посочен в настоящата точка  на Правилника заедно с рекламирания Продукт.
    В следните случаи Потребителят може да изпрати до Продавача директно първо искане за пропорционално намаляване на цената или за разваляне на договора:
       - несъответствието на Продукта е толкова сериозно, че оправдава незабавно намаляване на цената или разваляне на договора за продажба,
       - Продавачът е заявил или от обстоятелствата е ясно, че Продавачът няма да приведе стоката в съответствие в разумен срок или без значително неудобство за Потребителя.
    Искане за пропорционално намаляване на цената или за разваляне на договора, Потребителят може да направи и в случаите по § 9, т. 6, букви „а“ и „б“ от Общите условия.
    За да отправи искане за намаляване на цената или за разваляне на договора, Потребителят може да ползва образеца на формуляр за рекламация, който може да бъде изтеглен от уебсайта на Магазина като отбележи какво желае – пропорционално намаляване на цената или разваляне на договора и претендираната сума и изпрати попълнения формуляр на адреса, посочен в настоящата точка 9 от Общите условия.
    Моля, имайте предвид, че при разваляне на договора важат правилата, описани в т. 8 от Общите условия.
    Правата на Потребителя, описани в § 9 от настоящите Общи условия не ограничават правата на Потребителя, произтичащи от Зaкона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги.
  10. Продавачът ще вземе отношение по рекламация не по-късно от един месец от датата на нейното предявяване.
  11. За алтернативно решаване на спорове между Потребител и Продавач, Потребителят може да се обръща към общите Помирителни комисии към Комисията за защита на потребителите, https://www.kzp.bg/koi-sa-vidovete-pomiritelni-komisii

10. Условия за предоставяне на услуги от Магазина по електронен път

10. Условия за предоставяне на услуги от Магазина по електронен път

  1. Използването на Магазина е възможно, при условие че информационната система, използвана от Клиента, отговаря на минималните технически изисквания: а) Internet Explorer, версия 8.0 или по-нова с ActiveX, JavaScript, бисквитки или б) Mozilla Firefox, версия 3.0 или по-нова с активирани Java аплети, JavaScript и бисквитки, или в) браузър Google Chrome версия 21.0 или по-нова с активирани Java аплети, JavaScript и бисквитки, г) минимална разделителна способност на екрана 1280×720 пиксела.
  2. За да осигури сигурността на клиентите и прехвърлянето на данни във връзка с предоставяните от Магазина услуги, Продавачът предприема технически и организационни мерки, съответстващи на степента на заплаха за сигурността на предоставяните услуги, по-специално мерки за предотвратяване придобиването и модифицирането на лични данни от неупълномощени лица.
  3. Клиентът, който използва Магазина, се задължава по-специално:
    1. да не предоставя и да не препраща съдържание, забранено със закон;
    2. да използва Магазина по начин, който не нарушава работата на последния и по-специално чрез използването на съответните програми и устройства;
    3. да не предприема действия като: разпращане и поставяне в Магазина на непоискана търговска информация (спам);
    4. да използва Магазина по начин, който не предизвиква трудности за другите Клиенти и за Продавача;
    5. да използва Магазина по начин, съобразен с разпоредбите на действащия в България закон и разпоредбите на Правилника.
  4. Продавачът предприема стъпки, за да гарантира, че Магазинът функционира правилно. Клиентът трябва да информира Продавача за всички нередности или прекъсвания във функционирането на Магазина.
  5. Всички рекламации, свързани с функционирането на Магазина, Клиентът може да подава писмено на адрес гр. София, п.к. 1404,  ул. Славовица, бл. 24 Е, ет. 1, офис 2, България или чрез електронна поща: info@jdsports.bg. В рекламацията Клиентът трябва да посочи вида и датата, когато е настъпила нередността, свързана с функционирането на Магазина.
  6. Продавачът ще разгледа всички рекламации в срок от 14 дни от получаването им и ще информира Клиента за отговора на адреса на лицето, подало рекламацията, посочен в последната.

11. Проучване на удовлетвореността на клиентите

11. Проучване на удовлетвореността на клиентите

  1. За да следи удовлетвореността на Клиентите, да подобрява качеството на услугите и обслужването, както и за да даде възможност на потребителите на Mагазина да се запознаят с мнението на другите за продуктите, предлагани в Mагазина, Продавачът чрез Уебсайта дава възможност на Клиентите, които са направили покупка от Mагазина, да изразят мнение за Mагазина и качеството на закупените Продукти.
  2. Продавачът предава на Уебсайта данните, необходими за публикуване на Отзив от Kлиента (и по точно имейл адрес, име на Kлиента, номер на поръчката и информация за закупените продукти). Клиентът получава имейл с покана за публикуване на Отзив за Mагазина и закупените Продукти. Публикуването на Отзив е абсолютно доброволно.
  3. Подробните правила за публикуване на Отзиви се намират на страницата на Уебсайта на адрес: https://bg.trustmate.io/user-regulations.
  4. Винаги когато Отзивът на Клиента представлява обект на авторско право по силата на Закона за авторското право и сродните му права в момента на публикуването на Отзив, Клиентът предоставя на Продавача безвъзмездно, неизключително право  за използване на Отзива („Право върху Отзива“) без ограничение във времето или територията, което дава право на Продавача да:
    1. записва и възпроизвежда Отзива или част от него с всякаква техника, включително цифрова,
    2. качване на Отзива или на част от него в компютърна памет, компютърна мрежа или мултимедийна мрежа,
    3. разпространява Отзива или част от него, като го показва публично, като го прави обществено достъпен, така че всеки да може да има достъп до него от място и във време по свой избор, по-специално чрез поставяне на Отзива или част от него в магазина на Продавача и в други магазини на Продавача или на дружества от групата на Продавача, предлагащи същите Продукти; в маркетингови кампании на Продавача или на дружества от групата на Продавача, включително такива, провеждани в социалните медии.
  5. Правото върху Отзива включва правото на превод на Отзива от самия Продавач или с помощта на трети страни, като Продавачът упражнява това право само до степента, в която не се нарушава съдържанието на Отзива, т.е. не може да променя смисъла, значението и тона на Отзива.
  6. В същото време, предоставяйки Правото върху Отзива, Клиентът гарантира, че има право да използва имуществените авторски права върху Отзива поне до степен, позволяваща предоставянето на Правото върху отзива в съответствие с настоящите Общи условия.
  7. Предоставяйки Правото върху Отзива Клиентът декларира, че Отзивът не нарушава авторските права на трети страни и правото на използване на изображение на трети страни и лични данни на трети страни.
  8. Клиентът няма право на възнаграждение за предоставяне на Правото върху Отзива.
  9. Отзивът на Клиента не може да съдържа съдържание, което е незаконно, противоречи на принципите на социалното съжителство, добрите нрави и общоприетите правила за поведение, и по-специално не бива да съдържа:
    1. вулгарно, неприлично, порнографско или обидно съдържание,
    2. расистко съдържание, ксенофобско съдържание,
    3. рекламно или промоционално съдържание както от клиенти, така и от трети страни,
    4. лични данни и изображения на трети лица без необходимото по закон разрешение от тези лица, както и съдържание, което нарушава личните права на трети лица,
    5. информация, представляваща търговска тайна или друго съдържание с поверителен характер, което Клиентът няма право да разкрива,
    6. съдържание, което нарушава авторски и морални права на трети страни, права на индустриална собственост, 
    7. съдържание, върху което трети лица имат права, ако Клиентът няма разрешение да използва това съдържание по такъв начин, че да предостави на Продавача Правото върху Отзива до степента, предвидена в настоящите Общи условия.
  10. Забранено е използването на автоматизирани инструменти за публикуване на Отзиви, хакването на каквито и да било защити на Магазина или всякакъв друг вид поведение, което може да доведе до публикуване на Отзиви, които не произхождат от Клиента.
  11. Продавачът не е доставчик на Отзиви, нито оператор на Уебсайта, даващ възможност за публикуване на Отзиви. С публикуването на Отзив Клиентът доброволно разпространява Отзива. Следователно, в случай че Отзивът нарушава права на трети страни, Клиентът носи пълна отговорност за нарушаването на тези права.
  12. Процедурата за събиране на Отзиви за Продукти цели да се гарантира, че потребителите на Mагазина имат достъп до Отзиви на Kлиенти, които действително са закупили въпросния Продукт. Имейлът с покана за Отзив се изпраща единствено на Kлиенти, които са пазарували в Онлайн Mагазина, на имейл адрес, посочен при поръчката.
  13. Съобщението с покана за публикуване на Отзив за покупка в Mагазина се изпраща в срок, определен от усредненото време за доставка. За да се гарантира, че Клиентите имат възможност да се запознаят със закупения Продукт преди публикуването на Отзив, този срок подлежи на промяна.
  14. Продавачът публикува в Mагазина всички Отзиви, събрани от Клиенти (както положителни, така и отрицателни), като си запазва правото да изтрие изцяло или частично Отзиви, които нарушават приложимото законодателство, социалните или моралните норми, както и разпоредбите на настоящите Общи условия.
  15. Отзивите не са спонсорирани или повлияни от договорно отношение с търговец. 
  16. Продавачът може да предложи на Kлиентите бонус за публикуване на Отзив, например код за отстъпка при последващо пазаруване. Условията за получаване на бонус могат да се уреждат с отделни правилници и да са с ограничен срок. Бонус ще бъде присъден за всеки Отзив, независимо от неговото съдържание.
  17. Продавачът трябва да публикува в Mагазина всички събрани Отзиви, като Отзивите се показват на потребителите в хронологичен ред (като се започне от най-новите). Отзивите за Продукти, показвани на потребителите, могат да включват и преводи на мнения, публикувани от Клиенти, които са закупили същия Продукт в онлайн магазините или приложението JD, управлявани в държави, различни от Република България, от дружества от групата на Продавача.

12. Специални разпоредби относно договорите, сключени с лица, които не са потребители

12. Специални разпоредби относно договорите, сключени с лица, които не са потребители

  1. Настоящият параграф от Общите условия съдържа извънредни разпоредби, които се прилагат спрямо Договори за покупко-продажба, в които една от страните е Клиент, който не е Потребител. 
  2. В случаите на Договор за покупко-продажба, сключен с Клиент, който не е Потребител, Продавачът има право едностранно да се откаже от този Договор за покупко-продажба с незабавно действие, без да посочва причина, в срок от 14 дни от сключването му. До степента, разрешена от закона, всички искове на Клиента, който не е Потребител, спрямо Продавача поради отказа от Договора за продажба се изключват.
  3. Спрямо Договорите за покупко-продажба, посочени в т.1 не се прилагат разпоредбите на Закона за защита на потребителя, на Зaкона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки, нито § 8 т. 10 на Общите условия, който дава право на отказ от Договора за покупко-продажба в рамките на 30 дни., нито § 8 т. 11 на Общите условия. Отговорността на Продавача спрямо Клиент, който не е Потребител, за гаранцията на Продукта се изключва.
  4. Разпоредбите на Общите условия относно Клиентите, които не са Потребители, могат да бъдат променени във всеки момент, въз основа на общоприложимите закони.
  5. Евентуални спорове, свързани с Договора за покупко-продажба и произтичащите от него правни взаимоотношения между Продавача и Клиента, който не е Потребител, ще бъдат разгледани от съда, компетентен по  седалището на ответника.

13. Заключителни разпоредби

13. Заключителни разпоредби

  1. Продавачът си запазва правото да въвежда и отменя оферти, промоции и да променя цените на Продуктите в Магазина без да се засягат правата, придобити от Клиента, включително по-специално условията на Договорите за покупко-продажба, сключени преди промяната.
  2. По въпросите, нерегламентирани в настоящите Общи условия, се прилагат разпоредбите на общоприложимото право на Република България, и по-специално разпоредбите на Зaкона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки Закона за защита на потребителите и Закона за електронната търговия.
  3. Настоящите Общи условия не изключват и не ограничава каквито и да било права на Клиента, който е потребител, на които той има право съгласно задължителните законови разпоредби. В случаи на противоречия между разпоредбите на настоящия Правилник и задължителните законови разпоредби, предоставящи права на потребителите, законовите разпоредби имат предимство. Частичната недействителност не засяга валидността на останалите разпоредби в настоящите Общи условия.
  4. Продавачът си запазва правото по важни причини да изменя настоящите Общи условия. За важни причини, обосноваващи изменението на Общите условия, се считат по-специално промяната на общоприложимото законодателство, организационни промени от страна на Продавача, разширяване на услугите, предоставяни от Продавача, без допълнителна възможност за Продавача да предоставя услуги съгласно настоящите условия. Продавачът ще информира Клиентите за новото съдържание на Правилника по електронен път (на адресите на електронна поща, предоставени в Профила на Клиента или при подаването на Поръчки), поне 14 дни преди влизането в сила на новите Общи условия. В случай че не приема съдържанието на новите Общи условия, Клиентът има право във всеки момент да прекрати договора, сключен с Продавача относно Профила на Клиента, като заяви пред Продавача волята си за изтриване на Профила на Клиента.
    Поръчките, направени от Клиента преди деня на влизане в сила на новите Общи условия, ще бъдат изпълнявани въз основа на досегашните Общи условия, приети от Клиента в деня на подаване на Поръчката.
  5. Настоящите Общи условия влизат в сила от 19.03.2024 г.